13. Happy end
Dobrnęliśmy do końca kampanii. Dotychczas rzadko mi się udawało dociągnąć drużyny do tego momentu, więc radość jest tym większa. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy, gdy odstępy pomiędzy kolejnymi spotkaniami wydłużały się coraz bardziej, zacząłem powątpiewać o sukcesie, perspektywa rosnących oczekiwań moich i graczy mi coraz bardziej ciążyła, a na Fate'a nie chciało mi się patrzeć. W sumie to cieszę się, że mam to już z głowy.
Grę zacząłem od kilkukrotnych deklaracji o możliwej porażce postaci, pro forma, żeby nie było pretensji. Poza tym poprosiłem wszystkich, byśmy zadali pytania, na które chcemy poznać odpowiedzi - mieliśmy ograniczony czas, chciałem się skupić na tym, co ważne. Przede wszystkim zainteresował nas los Rogu Obfitości/Penisa Ozyrysa. Poza tym Perełki, Yan-gant-y-tana, Manat... Większości ważniejszych NPCów.
Podczas sesji mniej więcej do połowy było dużo skakania pomiędzy postaciami, potem drużyna w komplecie uczestniczyła w finale i rozwiązaniu akcji. Jeśli znajdę trochę czasu w przyszłości napiszę coś więcej o swoich przemyśleniach, teraz skupię się na zdarzeniach. Tak sobie wyobrażam, że za kilka lat miło będzie przeczytać o przygodach postaci, jednak obecnie wyłącznie poczucie obowiązku zmusza mnie do włożenia jeszcze odrobiny wysiłku w tę kampanię.
Eigill dotarł do ojca swej ukochanej w nocy. Szukał rady, jak zrzucić brzemię Króla w Żółci. Kavan-tour skierował go w stronę jeziora Hali i wyspy, która się na nim znajduje. Ma się na niej znajdować Żółta Księga. By zniweczyć klątwę Eigill musi zacząć lekturę, a potem cisnąć księgę precz i zanurzyć się cały w jeziorze. Kawka zalecił mu, by został na noc. Sny, które śnił były w błękicie.
Inaros i Claudiu ruszają w stronę Ys. Gdy docierają do bramy po dłuższym oczekiwaniu zostają wysłani do poczekalni pałacu.
Katrina opuszcza U-Bota i rusza do Thomasa po zapasowe części. Po tym jak je zdobywa, wybrzeże zostaje zaatakowane przez strzały z trzech helikopterów. Inżynierka ucieka wraz z Thomasem wgłąb wyspy, na Hiady, zostają jednak doścignięci przez jeden helikopter i zaprowadzeni z powrotem na brzeg. To Egipcjanie z sekty Inarosa przybyli zdobyć Róg. Oprócz Naamira, towarzyszy im kobieta w średnim wieku o aparycji bibliotekarki. Próbuje dowiedzieć się czegoś więcej o wyspie. Następnego dnia rano Katrina postanawia zaprowadzić Lily (tak ma na imię "bibliotekarka") oraz Naamira do olbrzymów.
Stewart zostaje poinformowany o przybyciu przyjaciół. Po dłuższym oczekiwaniu rusza z łoża, by ich zobaczyć, skoro nikt nie chce przyprowadzić tamtej dwójki do niego. Walcząc ze słabością ciała dociera do Claudiu i Inarosa. Wszyscy witają się czule. Postanawiają odszukać Eigilla.
Tymczasem Eigill dociera do jeziora i wychodzi zwycięsko z próby. Dodatkowo insygnia Gradlona zostają oczyszczone z mocy Króla w Żółci.
Wszystko mogłoby potoczyć się inaczej, gdyby Eigill nie schował się przed orszakiem króla Stewarta. Wyruszył on jednak w przeciwną stronę, w kierunku dawnych więźniów. W nocy słyszał strzały i postanowił sprawdzić, co się stało. Na miejscu po chwili zamieszania, udaje mu się rozprawić z pozostałymi najemnikami i dowiedzieć, że Katrina wraz z resztą ludzi jest w głębi wyspy.
Tymczasem orszak królewski dociera do Katriny, Naamira i paru najemników. Lily wkroczyła do olbrzyma, jak się okazało z Rogiem Obfitości, który ukryła przed Naamirem, tak jak fakt, iż służy ona Królowi w Żółci. Po opuszczeniu olbrzyma wywraca świat do góry nogami, jednak nie przeszkadza to Inarosowi w zabiciu jej. Docelowo Róg ma trafić do Egiptu, do Ozyrysa. Kłótnia nad losem Katriny (która wystawiła Stewarta Złamanemu Kłowi) zostaje rozwiązana po przybyciu Eigilla. Katrina ucieka, a pozostali pozwalają jej na to.
Grę zacząłem od kilkukrotnych deklaracji o możliwej porażce postaci, pro forma, żeby nie było pretensji. Poza tym poprosiłem wszystkich, byśmy zadali pytania, na które chcemy poznać odpowiedzi - mieliśmy ograniczony czas, chciałem się skupić na tym, co ważne. Przede wszystkim zainteresował nas los Rogu Obfitości/Penisa Ozyrysa. Poza tym Perełki, Yan-gant-y-tana, Manat... Większości ważniejszych NPCów.
Podczas sesji mniej więcej do połowy było dużo skakania pomiędzy postaciami, potem drużyna w komplecie uczestniczyła w finale i rozwiązaniu akcji. Jeśli znajdę trochę czasu w przyszłości napiszę coś więcej o swoich przemyśleniach, teraz skupię się na zdarzeniach. Tak sobie wyobrażam, że za kilka lat miło będzie przeczytać o przygodach postaci, jednak obecnie wyłącznie poczucie obowiązku zmusza mnie do włożenia jeszcze odrobiny wysiłku w tę kampanię.
Eigill dotarł do ojca swej ukochanej w nocy. Szukał rady, jak zrzucić brzemię Króla w Żółci. Kavan-tour skierował go w stronę jeziora Hali i wyspy, która się na nim znajduje. Ma się na niej znajdować Żółta Księga. By zniweczyć klątwę Eigill musi zacząć lekturę, a potem cisnąć księgę precz i zanurzyć się cały w jeziorze. Kawka zalecił mu, by został na noc. Sny, które śnił były w błękicie.
Inaros i Claudiu ruszają w stronę Ys. Gdy docierają do bramy po dłuższym oczekiwaniu zostają wysłani do poczekalni pałacu.
Katrina opuszcza U-Bota i rusza do Thomasa po zapasowe części. Po tym jak je zdobywa, wybrzeże zostaje zaatakowane przez strzały z trzech helikopterów. Inżynierka ucieka wraz z Thomasem wgłąb wyspy, na Hiady, zostają jednak doścignięci przez jeden helikopter i zaprowadzeni z powrotem na brzeg. To Egipcjanie z sekty Inarosa przybyli zdobyć Róg. Oprócz Naamira, towarzyszy im kobieta w średnim wieku o aparycji bibliotekarki. Próbuje dowiedzieć się czegoś więcej o wyspie. Następnego dnia rano Katrina postanawia zaprowadzić Lily (tak ma na imię "bibliotekarka") oraz Naamira do olbrzymów.
Stewart zostaje poinformowany o przybyciu przyjaciół. Po dłuższym oczekiwaniu rusza z łoża, by ich zobaczyć, skoro nikt nie chce przyprowadzić tamtej dwójki do niego. Walcząc ze słabością ciała dociera do Claudiu i Inarosa. Wszyscy witają się czule. Postanawiają odszukać Eigilla.
Tymczasem Eigill dociera do jeziora i wychodzi zwycięsko z próby. Dodatkowo insygnia Gradlona zostają oczyszczone z mocy Króla w Żółci.
Wszystko mogłoby potoczyć się inaczej, gdyby Eigill nie schował się przed orszakiem króla Stewarta. Wyruszył on jednak w przeciwną stronę, w kierunku dawnych więźniów. W nocy słyszał strzały i postanowił sprawdzić, co się stało. Na miejscu po chwili zamieszania, udaje mu się rozprawić z pozostałymi najemnikami i dowiedzieć, że Katrina wraz z resztą ludzi jest w głębi wyspy.
Tymczasem orszak królewski dociera do Katriny, Naamira i paru najemników. Lily wkroczyła do olbrzyma, jak się okazało z Rogiem Obfitości, który ukryła przed Naamirem, tak jak fakt, iż służy ona Królowi w Żółci. Po opuszczeniu olbrzyma wywraca świat do góry nogami, jednak nie przeszkadza to Inarosowi w zabiciu jej. Docelowo Róg ma trafić do Egiptu, do Ozyrysa. Kłótnia nad losem Katriny (która wystawiła Stewarta Złamanemu Kłowi) zostaje rozwiązana po przybyciu Eigilla. Katrina ucieka, a pozostali pozwalają jej na to.
- Penis wraca do pierwotnego właściciela. Zabiera on ze sobą Inarosa w kosmiczną podróż.
- Stewart przyjmuje obowiązki królewskie i otwiera Ys na świat.
- Eigill wraz z Perełką zwiedzają Europę.
- Katrina zostaje Rycerką Kalejdoskopowego Dworu.
- Claudiu wyrusza do Tybetu zgłębiać sekrety świata.
Fin.
![]() |
Ryc. Dave'a Kendalla |
Komentarze
Prześlij komentarz