Fate x 5e

W ciągu ostatniego miesiąca powoli przedłubałem się przez konwersję najpopularniejszej[...]świecie na Fate. Mogłoby to być zgrabniej napisane w kilku miejscach, mógłbym też dopisać mnicha, jednak jeśli jeszcze chwilę będę odwlekał podzielenie się tym tekstem, to nigdy to nie nastąpi.


A więc daję szybkiego nura w zimną wodę internetu. Oto moje dziecko, niedoskonałe i niepełne, słabo przećwiczone przez życie i jeszcze szczerbate. Dokument będzie żywy i zmieniany przeze mnie, do czasu, gdy przestanę się tym interesować.

Miłego czytania!

Komentarze

  1. Fajne! Nie jestem fanem Stanów i mógłbym się przyczepić do niektórych tłumaczeń, ale ogólnie- podoba mi się!
    Szkoda tylko, że raczej nie będę miał okazji wypróbować :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Prawdę mówiąc, polska terminologia Fate'a jest dla mnie czarną magią, może we wrześniu coś się zmieni ;) . Stąd niezbyt poetycki język.

      U nas na sesjach stany pomagają nam, zwłaszcza późną nocą, gdy kreatywność nas opuszcza, przyspieszyć rozgrywkę. Konsekwencje wprowadzały paraliż twórczy.

      Jakie miałeś problemy ze stanami?

      Usuń
  2. Problemów ze stanami nie miałem- po prostu nie przypadła mi do gustu koncepcja, bo wolałem bardziej free- formowe konsekwencje. Ale, zasadniczo, nie miałem zbyt wielu okazji na sprawdzenie w praktyce- dopiero (nie przetestowane) DFA zwróciło ponownie moją uwagę

    OdpowiedzUsuń
  3. Językowo wyszedł Ci trochę potworek, ale rozumiem, że to dopiero draft. Co do terminologii Fate to akurat mamy polską terminologię, która pewnie w 99% będzie w tej samej formie w oficjalnym podręczniku PL. Jeżeli nie poczujesz się dotknięty i skrzywdzony, to chętnie w domu na spokojnie przejrzę dokument i powrzucam w nim swoje komentarze i sugestie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W żadnym razie, będzie mi bardzo miło, jeśli dodatkowa para oczu to przejrzy :).

      Usuń
    2. W takim układzie poczyniłem kilka komentarzy. :)

      Usuń
  4. Uważam, że odwaliłeś kawał dobrej roboty, bardzo ciekawa koncepcja i nareszcie coś do fantasy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłbym zapomniał. Może Cię zainteresować Fate Freeport Companion, czyli klasyczny Freeport wydany na Fate i dość mocno nawiązujący do DeDeczków: https://www.drivethrurpg.com/product/120298/Freeport-Companion-FATE

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Obciążenie i ekwipunek

Ciągłość i podział

Podróż w czasie