Mój (Twój) diabeł
Wędrując poprzez Góry Eliadejskie, podróżnik musi strzec się nieznajomych. Nigdy nie wie, który z nich może być jego diabłem.
Szansa na spotkanie diabła jest jak 1 z 12. Jeśli podróżuje grupa osób, należy określić, którą z nich szatan zacznie kusić. Następnie należy wylosować osobistego diabła, przy pomocy poniższych tabelek, pamiętając, że cechy diabła definiują jego propozycję.
Spotkanie z diabłem zawsze jest osobiste, MG powinien wprowadzić go w takiej sytuacji, by pozostałe postaci nie mogły ingerować w jego przebieg.
- Spotkanie powinno być krótkie. MG szybko opisuje jak się rzeczy mają, kto przychodzi i co proponuje, za jaką cenę. Gracz albo przyjmuje propozycję albo nie. Diabeł nie ma możliwości zmusić postaci do niczego.
- Zaatakowany diabeł znika.
- Jeśli diabeł wylosuje się poplecznikowi postaci (najemników zostawmy w spokoju), MG testuje Lojalność tej postaci. Sukces oznacza odrzucenie propozycji.
Niezależnie od wyniku spotkania, MG zapisuje charakterystykę osobistego diabła w swoich notatkach (np. Eustachy: zgnilizna-oczy węża-kroki za drzwiami). Jeśli w przyszłości wylosuje się ponownie lub postać postanowi go poszukać, to będzie ten sam diabeł.
Poza oczywistymi sytuacjami, MG powinien ostrzec gracza przed spełnieniem warunku kontraktu - oznacza to przecież koniec postaci.
Wymiganie się z kontraktu powinno być pożywką na (nie)jedną porządną przygodę.
Uwagi
Powolutku przygotowuję sobie materiały do małego sandboxa w górach. Będę tutaj wrzucał kolejne materiały, potem rewidował je w grze, poprawiał itd.
Diabły mają być taką mini-grą dla graczy - wysokie ryzyko + fajne nagrody = dobra zabawa?
Życie pokaże, czy to będzie działać oraz czy powyższy zapis wystarczy. Rozważam też adnotację, że spotkanie z diabłem może mieć miejsce wyłącznie w nocy.
Być może z czasem pojawi się potrzeba wprowadzenia procedur, dotyczących przyzywania diabłów.
Komentarze
Prześlij komentarz