Mój (Twój) diabeł

Wędrując poprzez Góry Eliadejskie, podróżnik musi strzec się nieznajomych. Nigdy nie wie, który z nich może być jego diabłem.

Szansa na spotkanie diabła jest jak 1 z 12. Jeśli podróżuje grupa osób, należy określić, którą z nich szatan zacznie kusić. Następnie należy wylosować osobistego diabła, przy pomocy poniższych tabelek, pamiętając, że cechy diabła definiują jego propozycję.


k6

Kolor

Oferta

1

mroku z jaskrawymi elementami

magiczny przedmiot - MG losuje lub wybiera magiczny przedmiot, może się kierować życzeniem gracza

2

zgnilizny

potęga - dopóki ważny jest kontrakt, posiadasz dodatkowy poziom postaci

3

siarki

wrota do Krainy Śmierci - diabeł ściągnie dla ciebie jedną osobę, która zmarła

4

śmierci

skarb - diabeł wskaże drogę do wielkiego, niestrzeżonego skarbu (typ H), nie zapewni ci on jednak XP

5

grzechu

relacja - diabeł zapewni ci nadnaturalne uczucie ze strony jednej postaci niezależnej lub ich grupy

6

choroby

życzenie - diabeł spełni jedno twoje życzenie (zgodne z zasadami życzeń), będzie wyjątkowo dosłowny przy jego realizacji, żadnego poprawiania się



k6

Element zdradzający

Cena

1

rogi

dusza - nie możesz zostać wskrzeszony/a

2

skrzydła

szczęście - nic nie sprawia ci radości, nie otrzymujesz XP za wydawanie złota, jedynie za sprawianie innym cierpienia

3

ogon

wigor - tracisz jedną HD

4

kopyta

bliska osoba - ktoś dla ciebie ważny/a umiera za niedługo, będziesz go potem widział/a każdego dnia

5

oczy węża

piekielny ślad - coś cię zawsze zdradzi: zapach, krwawiąca rana, rozdwojony język; -2 do reakcji Prawych postaci

6

rozdwojony język

imię - poza twoimi najbliższymi kompanami, nikt cię nie zapamięta, a większość pomija




k6

Kontrakt

Warunek

1

Cyrograf

miejsce - gdy dotrzesz do ustalonego miejsca, diabeł porywa twoje ciało; oprócz jawnego miejsca, jest jeszcze inne, niepozorne miejsce o tej samej nazwie, które jest niedaleko

2

Szept na wietrze

trwaj chwilo, jesteś piękna - gdy zapragniesz osiąść w jakimś miejscu, relacji, sytuacji, diabeł skręci ci kark

3

Powtarzający się koszmar

porzucenie daru - gdy cena wyda ci się zbyt ciężka i postanowisz odrzucić dar, diabeł przyjdzie po ciebie

4

Pakt krwi

prawdziwa miłość - nic innego nie wzbudza w diable większej nienawiści, jazda do piekła!

5

Dodatkowa postać w odbiciu

na rok i jeden dzień - gdy upłynie ten czas, diabeł upomni się o twoją duszę

6

Kroki za drzwiami

wejście do kościoła - szybko orientujesz się, że Msza jest Czarna, a ofiarą na przebłaganie ty sam!



Spotkanie z diabłem zawsze jest osobiste, MG powinien wprowadzić go w takiej sytuacji, by pozostałe postaci nie mogły ingerować w jego przebieg. 
  1. Spotkanie powinno być krótkie. MG szybko opisuje jak się rzeczy mają, kto przychodzi i co proponuje, za jaką cenę. Gracz albo przyjmuje propozycję albo nie. Diabeł nie ma możliwości zmusić postaci do niczego.
  2. Zaatakowany diabeł znika.
  3. Jeśli diabeł wylosuje się poplecznikowi postaci (najemników zostawmy w spokoju), MG testuje Lojalność tej postaci. Sukces oznacza odrzucenie propozycji.
Niezależnie od wyniku spotkania, MG zapisuje charakterystykę osobistego diabła w swoich notatkach (np. Eustachy: zgnilizna-oczy węża-kroki za drzwiami). Jeśli w przyszłości wylosuje się ponownie lub postać postanowi go poszukać, to będzie ten sam diabeł.

Poza oczywistymi sytuacjami, MG powinien ostrzec gracza przed spełnieniem warunku kontraktu - oznacza to przecież koniec postaci. 

Wymiganie się z kontraktu powinno być pożywką na (nie)jedną porządną przygodę.

Uwagi

Powolutku przygotowuję sobie materiały do małego sandboxa w górach. Będę tutaj wrzucał kolejne materiały, potem rewidował je w grze, poprawiał itd.

Diabły mają być taką mini-grą dla graczy - wysokie ryzyko + fajne nagrody = dobra zabawa?

Życie pokaże, czy to będzie działać oraz czy powyższy zapis wystarczy. Rozważam też adnotację, że spotkanie z diabłem może mieć miejsce wyłącznie w nocy. 

Być może z czasem pojawi się potrzeba wprowadzenia procedur, dotyczących przyzywania diabłów. 

Gdyby ktoś miał taką fantazję, może nadać imię szatanowi, korzystając z tej albo tej listy. Rzut k66 załatwi sprawę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Plotki, abstrakty i B2

Fate x 5e

Obciążenie i ekwipunek