Garść OSRowych linków

Natrafiłem ostatnio na kilka ciekawych materiałów, zwłaszcza o przygotowywaniu piaskownicy. Trochę ze względu na siebie (żeby pamiętać), trochę, by dzielić się dobrociami, publikuję poniżej tych kilka linków opatrzonych moim komentarzem.

Bardzo udany tekst - zbiera w jednym miejscu linki do kilku popularniejszych generatorów. Nic rewolucyjnego, ale dobrze porządkuje temat.

W zasadzie to samo, co powyżej, tylko inaczej. Te procedury przekonują mnie w mniejszym stopniu, z wyjątkiem rad dotyczących tworzenia lochów (tydzień 3) - budżet na wzmacnianie motywu przewodniego lochu, to naprawdę fajne narzędzie.

[FRAKCJA] [MOTYWACJA], lecz [PRZESZKODA]. Dlatego [PLAN lub SPOSÓB na POKONANIE PRZESZKODY].
Bardzo ten sposób tworzenia frakcji mi pasuje. Jest prosty i przejrzysty.

Monstrualne źródło tabel losowych.

Ciekawe rozważania nad hexcrawlem. W szczególności podoba mi się odejście od hexów, jako zasad skierowanych w stronę MG (GM facing mechanic, nie wiem, czy jest jakiś polski termin na to), na rzecz zasad dla graczy. Bardzo daje do myślenia. 

O hexcrawlingu dla MG można przeczytać na The Alexandrian, jednak po powyższym artykule i samodzielnej medytacji, nie mam zbyt wiele przekonania dla porad Justina. Zasady, które proponuje są też zbyt szczegółowe.

Całkiem ok, bez rewolucji.

Uwielbiam sposób, w jaki autor opisuje swoje fantazje. Zerknijcie na opis Lolth i drowów albo jego settingi (Heaven Bless'd & Burned, Silvered Marches) - te teksty niesamowicie pobudzają (moją) wyobraźnię. 

Co prawda, autor cierpi na straszną chorobę poszukiwania świętego graala RPG. Kolejne jego podejścia są rozwojowe, jednak towarzyszy im taka niezdrowa aura, jakby autor pisał z rozbieganymi oczami, drżącymi dłoniami i, gdy kończył już ostatnie zdanie, w głowie miał plan na kolejną iterację swojego systemu.

Chyba tyle.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Obciążenie i ekwipunek

Ciągłość i podział

Podróż w czasie